piątek, 19 lutego 2010

comic shelf i inne



Podczas porządkowania postów stary tekst wyskoczył mi na sam początek... Nie wiem jak to cofnąć, więc zostawiam go tutaj... Tych z Was , którzy go już znają przepraszam za zamieszanie, a pozostałych zapraszam do czytania :) 
Wśród designerskich pomysłów na półki na książki spodobały mi się projekty dwóch panów.
Oscar Nunez i Daniele Lago stworzyli zabawne propozycję półek, które wprawdzie nie pomieszczą całej naszej biblioteki, ale świetnie nadają się jako akcent dekoracyjny.

Oscar Nunez wymyślił Comic Shelf.
Tak spodobał mi się pomysł komiksowego dymka, że postanowiłam go pokazać w zestawieniu z obrazkami na ścianie, które wydobywają pomysł projektanta.

Od razu pomyślałam o wielkim twórcy pop artu wzorującym się na amerykańskim komiksie - Royu Lichtenstein. Uważam, że wyszedł fajny pomysł na odjechaną ścianę :)


Równie odjazdowo wygląda półeczka Nuneza z rysunkami na ścianie. Ja wykorzystałam rysunki Wojtka Dołhuna, bo są lekkie, poetyckie i świetnie narysowane. A wygląda to tak :



Pomysłem Oscara Nunez jest również  
Unitedshelf. Drzewka, to już wytwór Daniele Lago.


Obydwa pomysły widze w pokajach młodzieżowych albo w pokoju dziecka, chociaż ta Ameryka znalazłaby się też nieżle w dużym mrocznym gabinecie młodego prawnika.

I na koniec Tangramy Daniele Lago, z których można tworzyć własne kompozycje i układy tworząc abstrakcyjne lub zabawne formy :


Pomysły Lago i Nunez'a nie przekraczają jeszcze tej cienkiej granicy, kiedy dowcip w projekcie mebla staje się ważniejszy od jego funkcjonalności. I chwała im za to !

3 komentarze:

  1. już wiem co zrobię na ścianie w mojej popartowej kuchni...super inspiracja

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe, czy można zamówić półkę w kształcie innego państwa?

    OdpowiedzUsuń
  3. Super:) Jakoś umknęły mi te dymki, jak ostatnio szukałam półeczek... popartowy pomysł super, ale osobiście lubiłabym mieć Audrey:)

    OdpowiedzUsuń