środa, 30 czerwca 2010

czarne wnętrza


Czym więcej znajdowałam wnętrz pogrążonych w czerni, tym bardziej zachwycała mnie panująca w nich atmosfera elegancji i luksusu.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że we wnętrzu zdominowanym przez czerń mieszka osoba odważna, niezależna, pewna siebie i bezkompromisowa.

Wyobrażcie sobie mężczyznę, który  porusza się po takich wnętrzach :





Macho, samiec alfa, zdobywca !

No dobrze, może w innego rodzaju czerni to będzie artysta czy muzyk,
ale na pewno indywidualista.


Tymczasem czerń wykorzystywana jest głównie jako dodatek, materiał obiciowy albo niewielki akcent. Sama byłam zaskoczona jak świetnie bronią się mieszkania z czernią na ścianach.

Wciąż myślę, że najbezpieczniej jest zastosować ten kolor w sypialni albo bardzo rozświetlonym salonie z wielkimi oknami, ale przy zastosowaniu materiałów w połysku, gładkich - odbijających światło - można pokusić się o czerń nawet w małej kuchni.





Strasznie spodobało mi się też użycie okropnej żółci, różu czy zebry jako dopełnienie wnętrza zdominowanego przez  kolor czarny:






A przykład z różem zobaczcie niżej, bo wrzuciłam go do sypialni.

I jeszcze coś niezwykle szykownego:


I sypialnia :





No i pozostaje tylko dylemat czy czarny czy biały :) ??
Bo moim zdaniem można przypisać konkretne osobowości do tego typu wnętrz. I dlatego właśnie tak je lubię :)

5 komentarzy:

  1. Wiesz co, te wnętrza w czerni wyglądają dostojnie i elegancko ale są takie nocne...
    Myślę też, że to lepiej wygląda w wyższych pomieszczeniach niż 250cm, jak gdyby podstawa jest baza, czyli piękne surowe wnętrze.
    Osobiście lubię holenderskie szare wnętrza (taki szaro-niebieski), pięknie wyglądają w kamienicach, willach.
    Masz rację, że to osobowość, te różowe dodatki też coś o tym mówią :))

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię pooglądać sobie na blogach jakieś nieoczekiwane aranżacje. ostatnio naprawdę spodobało mi się wykorzystywanie czarnego w pokojach dziecięcych. to brzmi dziwnie, ale wcale nie wygląda to jak pokój dziecka rosemary:) nie podoba mi się jednak takie przyporządkowywanie czerni z marszu do męskiego typu pomieszczeń. dla mnie najlepsze trzy pierwsze kuchnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle trudno się z Wami nie zgodzić chociaż trochę popolemizuje :)
    Mnie chodziło o pokazanie , że czerni użytej w sposób zaskakujący i dominujący nie należy się bać. Są te wnętrza może "nocne", ale i piękne! Czerń wprowadza do wnętrz wyrafinowanie i styl i dlatego nawet w pokojach dzieci może sie obronić. Obroni się też we wnętrzu bardzo kobiecym i musiałam żle sformuować swoje myśli, bo większość zdjęć , które pokazałam - jak najbardziej przypisałabym kobiecie - silnej, niezależnej, dominującej i niezwykle seksownej.
    Muszę przyznać, że te czarne wnętrza - jak żadne inne - mocno pobudzaja moją wyobrażnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wnętrza zdominowane przez czerń są zdecydowanie dla osób odważnych, które nie boją się wyrazić siebie poprzez swoje otoczenie. Tworzy to atmosferę pełną tajemniczości, a jednocześnie luksusu. Wyobrażając sobie mężczyznę poruszającego się po takich wnętrzach, widzę kogoś pewnego siebie, kto zna swoją wartość i nie boi się jej pokazać. Takie wnętrze jest jak odzwierciedlenie charakteru jego mieszkańca - odważne, niezależne i bezkompromisowe.

    OdpowiedzUsuń