środa, 9 marca 2011

płytki cegiełki


Ostatnio wszyscy (łącznie ze mną) oszaleli na punkcie płytek w kształcie cegiełek - przypominają mi ścianę ze stacji metra, piec kaflowy albo starą bieloną cegłę. Uwielbiam je, bo łączą w sobie coś z historii i klasyki z minimalizmem i prostotą. Znalazłam je we wnętrzach stylizowanych, klasycznych,  minimalistycznych i industrialnych.

UWAGA ! Aktualny wpis o płytkach cegiełkach (bardzo dużo zdjęć i informacji) umieściłam na blogu domoranking. Zapraszam serdecznie : kliknij tutaj, żeby przejść na http://domoranking.blogspot.com/2013/09/pytki-cegieki-duzo-zdjec-i-informacji_21.html
oraz
na domoranking pytki-cegieki-i-wszystko-co-chcecie-o.html




Przejrzałam kolekcje producentów i chcę się z Wami podzielić tym co znalazłam. Generalnie rodzina cegiełkowatych rózni się wielkościami , kolorystyką, strukturą, wypukłościami i żródłem inspiracji.

Kolekcja Zienia dla Tubądzina inspirację czerpie z Londyńskiego metra (przynajmniej  na to wskazywałaby nazwa serii Picadilly z kolekcji London) . Płytka na zdjęciu to biała Kensington1 22,2x7,3cm., ale w kolekcji są też płytki w kolorach  żółtym, czarnym, czerwonym i lustrzanym.

Strasznie fajne są płytki ASCOT PUN z pojedynczymi cegiełkami z napisami dla takich jak ja bałaganiarzy, które przypominają nam gdzie powinniśmy zostawić mydło, ręcznik albo papier toaletowy :) 

są kolorowe ( wystepują w 9 kolorach ) i kosztuja tylko 140 zł za m2 



Całkiem inaczej do problemu podeszła Imola i wypuściła panele o fakturze ścianki z krzywo ułozonych cegieł.( kolekcja Tactilis - zdjęcie po prawej )


Wygląda to bardzo nowocześnie, aczkolwiek jest to juz forma wariacji na temat, więc wracam do klasycznej cegiełki :)
A klasycznym przykładem są przepiękne płytki Ceramiche Grazia,
które będę miała teraz okazję wykorzystać w moim projekcie. Poniżej seria najbardziej klasyczna i elegancka New Classic w wymiarze 13x26cm. występująca w wersji płytki ottagona z przyciętymi narożnikami i małymi trzy-centymetrowymi kostkami. Płytki są dostępne w 6 bardzo jasnych pastelowych kolorach ( kosteczka może być też czarna)


Seria płytek Grazia najbardziej zbliżona do wyglądu płytek na piecu kaflowym to seria RIXI i Essenze Brick. Płytki mają strukturę popękanej ceramiki z ciekawymi przebarwieniami przez co wyglądają jak robione ręcznie. Występują w wymiarze 6,5x13cm.



W serii listelli cegiełki mają format 6,5x26cm. i są dostępne w 7 różnych kolorach.
(poniżej z dekorami) 


Płytki Grazia z kolekcji Essenze brick idealne są do stylowego wnętrza. Nie widzę ich u minimalisty. Występują w formacie 6,5x13cm w wariacji 8 kolorów. W tym samym formacie jest jeszcze cegiełka Landscape.


Natomiast dla lubujących się w prostocie to ja polecam płytki MUTINA .Natknęłam się w salonie Miradu i przyznam, że robią one duże wrażenie. Na przepięknej stronie producenta z bardzo interesującymi nowoczesnymi aranżacjami znalazłam niezliczoną masę kombinacji  o przeróżnych wypukłościach i zaskakujących wymiarach ( np.5,3x59,7cm). Fantastycznie wygląda tradycyjna seria Belle Epoque, ale niezwykle oryginalne są wypukłe cegiełki Tecno/Nera. Ogromny wybór formatu cegiełki ma seria bianca, a wszystkie (poza pastelową kolekcją Ceramica) występują w czerni i bieli. To co tu pokazuje nie oddaje ich uroku. Radzę wejść na ich stronę i niespiesznie poklikać według własnego uznania.



Jedyną wadą mutiny jest cena : ok. 399zł/m2

Wracamy więc do metra: Cevica nawiązuje w nazwie serii do bezpośredniej inspiracji projektem (niestety strona firmy jest okropna, a płytek ze zdjęcia ponizej w ogóle tam nie znalazłam :(  Na zywo wygladają jednak nieżle i znajdziecie je w sklepach yeti ) Format 7,5x15cm., cena: 132zł/m2

Poniżej najtańsze cegiełki jakie udało mi się znależć : Mugat i Zola z fabryki Vives za 107,50zł/m2


I na koniec tajemnicze płytki Carometro znalezione w sklepie stepim :


Podsumowując: radzę pobuszować po stronie mutina, Ascot i po kolekcjach Rixi Ceramiche. Te strony są ładne, przyjazne odwiedzającym i miłe do oglądania. Kolekcje sprawdzone, eleganckie i różnorodne.
Dla porównania warto zobaczyć konkurencyjną ofertę Tubądzina i Vives Ceramica. Pokazane tu płytki dostępne są w sklepach : Mirad, Yeti, Arcer i  pewnie wielu jeszcze innych , ale ja oglądałam je tam właśnie. Jeżeli w zawarte tu informację wdarły się jakieś błędy to będę wdzięczna za wszelkie sprostowania w komentarzach.


21 komentarzy:

  1. Świetne są te płytki mutiny ale na żywo ich nie widziałam. Korzystam tylko z Puna bo mogę klientowm pokazać:(
    Zobacz jeszcze na te:
    http://www.casadolcecasa.com/it/prod-132-1587-bianco.asp

    OdpowiedzUsuń
  2. oj ładne ! nie znałam.
    dzięki za link :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne!
    dzięki za inspiracje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam!
    Gdzie znalazla Pani plytki PUNY za 140zl? Bylabym wdziaczna za informacje. Marza mi sie w lazience:)
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam do zrobienia "gołą" łazienkę w nowym mieszkaniu, marzą mi się płytki-mozaika, ale jak patrzę na Kolekcję Zienia dla Tubądzina to mam już nową wizję...tylko pewnie kilka razy droższą;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie fajne są te klimaty z metra, mam dużą łazienkę w starym budownictwie i myślę, że to mógłby być fajny pomysł.
    Boję się tylko, że efekt nie będzie taki jak bym oczekiwał i dlatego wciąż się zastanawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście tych cegiełkowych form jest dużo. Ja np kupiłam płytki Metro, producenta Equipe Ceramicas, są to klasyczne subway tiles w rozmiarze 7,5 na 15 cm z fazą. I jak dla mnie super efekt. Zastanawiałam się, też nad Mugatami Vivesa, w zasadzie płytki są takie same tylko Mugaty są większe bo mają 20 x 10 cm. Teraz widziałam, że pojawiła się nowość i z tego producenta, co ja kupiłam są również płytki bez fazy Paris white,białe i błyszczące, też 7,5 x 15 cm. Jest z czego wybierać:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli chodzi o płytki w tak małym rozmiarze będzie się to ładnie prezentować w małych łazienkach, jeśli ktoś ma dużą łazienkę to ja osobiście wolałbym większe płytki, ale to zależy od gustu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie takiej listy szukałam :-) dziękuję za wszystkie informacje i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozwolę sobie, uzupełnić nieco listę.
    Nie zauważyłam Polskiej firmy Cerkolor.
    Maja bardzo fajne, małe cegiełki.
    Ich zaletą (IMHO) jest prostota. Nie maja fazy jak mugaty.
    Na stronie nie ma wszystkich dostepnych kolorów.

    Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję serdecznie, cieszę się że udało mi się znaleźć Pani stronę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Interesują mnie żółte płytki listelli, gdzie mogę je znaleźć?

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszędzie mugaty itp.Aż mdli.Proponuję coś nowego Ribesalbes Aldo i Ribesalbes Strukture .

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuje za bardzo ciekawą inspirację. Znalazłem swoje wymarzone heksagonalne mozaiki ceramiczne w sklepie Mozaikowe.pl i polecam serdecznie również ze względu na przemiłą obsługę. Posiadają w swojej ofercie bardzo rzadkie wzory m.in. arabeskę i jodełkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście asortyment mają świetny i bardzo odbiegający od sztampy, wyróżnia się ten sklep na tle standardowych ofert. No i cegiełki też mają, ale, co ciekawe, w wersji mini: https://www.mozaikowe.pl/plytki-ceramiczne/28-mini-cegielka-biala-szkliwiona.html - chyba jeszcze fajniejsze niż klasyczne kafelki metro!

      Usuń
  15. fajne propozycje i płytki łazienkowe godne uwagi

    OdpowiedzUsuń
  16. Paradyż Tamoe. To samo co Tubądzin Zienia, ale 3 razy tańsze, więc łazienka zamiast 3500 zł, kosztuje jedynie 1320 zł.

    OdpowiedzUsuń
  17. 140zł/m2 to wcale nie tak tanio...
    Zapraszam na swoją stronę z szeroką, dużą, ogromną ofertą m.in tapet, dywanów, żyrandoli.

    OdpowiedzUsuń
  18. Sporo tego typu płytek ostatnio się pojawiło i dobrze, co odpowiednio dobrane do wnętrza naprawdę nadają mu charakteru:) Mnie się bardzo podobają i niebawem pojawią się w mojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  19. Białe płytki chyba nigdy nie wyjdą z mody! Ja lubię jak lico cegły jest nieco nieregularne. Generalnie imitacja cegły wraca do łask, co bardzo cieszy.

    OdpowiedzUsuń